#3: Jak se učím nová témata pro podnikání?

Období
7.–12. 8. 2022
Lukáš Augusta - UI/UX designér

Tady Lukáš—UI/UX designér. Tvořím Designui. Tohle je moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Poslední týden jsem měl spíše vzdělávací a přemýšlecí. Kromě toho jsem se věnoval klientské práci a pracoval na rozvoji Designui. Napsal jsem příspěvek na LinkedIn, který neměl moc úspěch a čtu velmi zajímavou knihu, kterou beru za osobní bibli.

Příspěvek na LinkedIn: Jak se vzdělávám?

Na LinkedIn jsem napsal rychlou myšlenku. Chtěl jsem se podělit o to, jak se já učím nová odvětví pro podnikání. Přepis příspěvku přikládám sem. Dosah a úspěch moc neměl. 👎

––– Začátek příspěvku –––

Jako sólo podnikatel se vzděláváte v 5 oborech zároveň. A mně se to daří jen díky Amazon

Není problém v tom, JAK se učit.

Problém může být v tom, CO se vlastně učit…

Když začnete chodit do školy, víte, co vás čeká. Matematika, jazyky, fyzika…

Ale při podnikání? Pravděpodobně se nejprve začnete vzdělávat především ve svém oboru.

[Pro mě je to UI design.]

Když chcete v podnikání růst, začnete se vzdělávat v dalších odvětvích, které vás přiblíží k lepším výsledkům. V první řadě se nabízí obecně známá témata, která řeší většina lidí z oboru.

[Pro mě je to copywriting, marketing nebo třeba SEO.]

Ale…

Pak existují další témata, které vám pomohou v podnikání raketově růst…

Otázkou je, jaká? Jak témata objevit? Jak se o nich dozvědět a vzdělat se v nich?

Tady je můj vzdělávací framework:

→ Chodím na kvalitní sociální sítě (Twitter, LinkedIn). Dlouho se na nich nezdržuji. Jen je letmo skenuji očima.

→ Začnu sledovat zahraniční experty, kteří mě inspirují a přihlásím se k jejich newsletterům. Twitter a LinkedIn je dobrý v tom, že se vám občas objeví někdo, koho zatím nesledujete, ale mohl by vás zajímat.

→ Pozoruji, jaké problémy řeší a čím se zabývají. Díky tomu objevím spoustu témat a příležitostí.

[Pro mě je to např. jak podnikat v jednom člověku, škálování byznysu, minimalismus a jednoduchost, automatizace a efektivita, …]

→ Jak si vyberu téma, ve kterém se chci vzdělat, jdu na Amazon. Na toto téma si vyhledám zahraniční knihy, které jsou nejvíce a nejlépe hodnocené. Pročtu si jejich hodnocení a 3 knihy si vyberu.

→ V angličtině existuje nepřeberné množství knih od různých autorů. Je to doslova zlatý důl znalostí.

→ Vybrané knihy si v rámci pohodlí objednávám na Megaknihy. Ti mají zahraniční tituly skladem nebo na objednání, takže nemusím objednávat z ciziny.

⬆ Jakmile 3 knihy dočtu, opakuji kolečko s dalším tématem.

Strašně mi to pomáhá a doporučil bych to každému, kdo se chce posunout vpřed. Česká knihkupectví nabízí pouze přeložené bestsellery a jen vyjímečně narazíte na dobrou knihu od českého autora.

Ze čtení si udělejte rutinu. Čtěte 10 min ráno a 10 min večer. A i kdybyste měli přečíst 1 stránku denně, přečtete za rok 1 knihu.

Ano, je to klišé… Ale funguje to!

Malými kroky k cíli ⠄ + ⠄ + ⠄ + ⠄ + ⠄ = ⠷

––– Konec příspěvku –––

Nové stránky na Designui

Na Designui.cz jsem vytvořil nové stránky.

Stránka Co je to landing page je připravena jako rozcestník, která má sloužit jako vstupní místo pro prezentaci rozborů webů. Časem bude zpracována tak, aby se na ni dostali lidé z vyhledávačů (SEO optimalizace je potřeba).

Stránka Inspirativní weby je galerie, kam budu ukládat weby z pravidelných rozborů stránek. Když vyjde nový rozbor, uložím jeho náhled veřejně do galerie.

Poslední stránkou je No-code nástroje, kde najdete seznam nástrojů, díky kterým bez programování vytvoříte web nebo aplikaci. Seznam využijí nejen designéři, ale všichni tvůrci webů a appek. Začínám ho postupně plnit.

Smyslem stránky je:

  1. Osobní úložiště nástrojů – neustále objevuji nové nástroje a zapomínám si je ukládat.
  2. Inspirace pro veřejnost – no-code nástroje jsou budoucnost a co jsem zjistil, v Česku o nich zatím není dostatečné povědomí.
  3. Affiliate odkaz – Webflow jsem se začal věnovat dříve, než dorazilo do Česka. Doporučuji ho všem partnerům. Pro tvorbu běžných webů za něj dávám ruku do ohně.
  4. A proto mi dává smysl v rámci mé tvorby umisťovat i provizní odkazy. Není to sice žádný byznys, ale když si někdo přes odkaz zakoupí Webflow hosting, je to příjemné kapesné na zmrzlinu s rodinou.

Klientská práce

  • Udělal jsem několik dodatečných návrhů pro pár klientů.
  • Měl jsem hovor s budoucím partnerem, se kterým budu pracovat na návrhu vlastního CMS systému.

Co se událo a co plánuji?

  • Společnost Smartsupp (Product designer/Product owner pro globální SaaS startup) se rozhodla Designui.cz hledat designéra. Věnoval jsem se zpracování nabídky a uložení na web. Pro designéry je to zajímavá příležitost. Určitě se podívejte.
  • Na Designui ještě chystám dodatečné vylepšení hlavní navigace webu. Je tam dost položek a stále hrozí rozhodovací paralýza. Zvýrazním 1–3 nejdůležitější položky menu. Kromě toho musím ještě upravit patičku webu.
  • Výhledově ASAP mě čeká předělání tohoto osobního webu, aby bylo zřejmější, s čím umím pomoct zákazníkům.

Co mě zaujalo?

Co se týče práce – rozečtené mám knihy Decoded a Company of One. V Decoded čtu o tom, proč a jak lidé vlastně nakupují a je to velmi zajímavé čtení.

A kniha Company of One mě uchvátila, protože naprosto vystihuje můj postoj k podnikání v jednom člověku. Vysvětluje, proč je dobré zůstat „malý“ a raději se soustředit na kvalitu služeb. Čím více zaměstnanců a procesů, tím více problémů a méně volného času. Zůstaňte dostatečně malí, abyste s co nejmenším úsilím vydělali co nejvíce peněz.

Kniha Company of One