Týdenní žurnál

#18: Plánování dne, zlepšování Designui a úprava cenotvorby za služby

Období
21.–27. 11. 2022
Lukáš Augusta - UI/UX designer a Webflow Developer

Moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Tvořím Designui.cz a spouštím službu Landing page odshora až dolů™.

Tento týden jsem do pracovního procesu znovu zavedl plánování pracovního dne. Výsledek? Zvýšené množství dokončené práce, méně prokrastinace a větší soustředění na jednotlivé úkoly.

Plánování dne v Notion

Nejvíce se mi osvědčilo plánovat si práci na další den zapisováním 3–5 důležitých úkolů. Když je následující den splním, odškrtnu je a jdu s dobrým pocitem spát, že jsem udělal kus práce. Je to měřitelné a zpětně vidím, jak se posouvám. Výhody?

  • Soustředím se vždy na jeden úkol. K tomu ještě používám pomodoro techniku viz předchozí týdenní záznam.
  • Ty nejtěžší úkoly zařadím na začátek dne. Další zpracovávám podle priority. Pokud se stane, že úkol nestihnu, přeřadím ho do dalšího dne.
  • Do e-mailů a administrativy se nepouštím, dokud nejsou hlavní úkoly hotové. V tom musím být opravdu striktní, jinak ztratím fokus a sklouznu myšlenkami úplně někam jinam.
  • Snažím se být konkrétní. Např. „Navrhni 2 bannery na hlavní stranu Designui“ nebo „Pokračuj v kurzu a zpracuj 2 kapitoly“. Mimochodem naplánovat si pokračování nějakého online kurzu je skvělá věc. Funguje to. Možná mi totiž dáte za pravdu, že online kurzy často odkládáme, protože motivace dokončit je upadá.
  • Do seznamu úkolů zahrnuji i úkol „Naplánuj další den“. Díky tomu se mi daří udržet řetěz a nezapomenu naplánovat další den.

Příprava nové homepage na Designui

Jak se Designui pomalu rozrůstá, původní stránky se stávají neaktuálními. Je potřeba je zrevidovat a navrhnout tak, aby odpovídaly současnému obsahu webu. Začínám hlavní stranou, která by měla odrážet vše, co se dá na webu dělat a získat. Půjde o klasický rozcestník na jednotlivé služby.

Jako formu hlavní stránky jsem zvolil podobu bannerů, a to z toho důvodu, že bannery mohu odebírat a přidávat tak, jak se mi to bude hodit. Půjde o jakýsi modulární systém. Vždy se budu věnovat nezávisle návrhu jednoho banneru pro jednu službu.

Úprava cenotvorby za služby

Za pravdu mi dá asi každý, že cenotvorba pro poskytování vlastních služeb na volné noze je docela boj. Můj ceník se vcelku zkomplikoval a tak se snažím ho maximálně zjednodušit. Rozhodnul jsem se, že vytvořím nový balík služeb. O co jde?

Měsíční předplatné

Nedávno jsem nově do ceníku přidal možnost předplatit si mě, jako osobu, na celý měsíc dopředu. Co to znamená? Zabookuji si pro partnera celý měsíc dopředu. Každý den 4 hodiny, během kterých se budu zákazníkovi věnovat. Celkem takové předplatné zahrnuje plus mínus 80 hodin prací měsíčně.

V čem je to výhodné? Zákazníkovi vyjdou práce v přepočtu na hodinovou sazbu o polovinu levněji. Možná si říkáte, že to není výhodné. Ale je to vykoupeno tím, že peníze dostanu všechny předem před začátkem práce. V čem vidím výhodu?

  • Získám větší finanční jistotu.
  • Budu moci předvídat příjmy i náklady.
  • Celkově budu mít cashflow více pod kontrolou.

Zatím to vypadá, že to bude fungovat. Prosinec jsem již obsadil.

Co se ještě podařilo a událo?

  • Zpracoval jsem mikro-rozbor v rámci propagace Landing page odshora až dolů™ a zveřejnil jej na LinkedIn.

    👋 P.S. Jste na LinkedIn? Sledujte mě, aby vám nic podobného neuteklo.

    • Na stránku se seznamem designérů (web designéři a UI/UX designéři) jsem přidal stránkování.
    • Podařilo se mi zpracovat 2 kapitoly z kurzu, který jsem úspěšně odkládal.
    • Zpracoval jsem úpravy na webech pro 2 zákazníky.
    • Uzavřel jsem novou spolupráci na návrhu mobilní appky.
    • Zpracoval jsem 10 slajdů k novému rozboru v rámci Landing page odshora až dolů™.

    Co plánuji?

    • Rád bych implementoval nový návrh hlavní strany Designui do Webflow.
    • Chtěl bych navrhnout a aktualizovat další strany Designui.
    • Pracovat budu na mobilní aplikaci pro zákazníka.