#8: Nový bonus pro odběratele rozborů webů – UX a psychologické principy

Období
11.–17. 9. 2022
Lukáš Augusta - UI/UX designér

Tady Lukáš—UI/UX designér. Tvořím Designui. Tohle je moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Zářijový týden proběhl v duchu klientských prací. Navrhoval jsem o sto šest, proběhlo pár online schůzek k dokončování webu a byl jsem součástí konzultace pro design webové aplikace. Kromě toho všeho jsem si stihl zablokovat krk, a tak jsem si naordinoval jeden den volna. Závěrem týdne jsem se věnoval psaní nových materiálů pro odběratele Landing page odshora dolů.

Nové materiály pro odběratele Landing page odshora až dolů

Přemýšlel jsem, jak navýšit hodnotu pro pravidelné odběratele rozboru webů. Mým cílem je, aby obsah odebírali dlouhodobě. Proto musím zajistit, aby je obsah neustále naplňoval a dozvěděli se vždy něco nového. A proto jim nabídnu k rozborům další výukový materiál, který téma návrhu landing page podpoří a podtrhne.

Když navrhuji UI pro klienty, často jim posílám texty, které během designu používám jako argumenty. Buď jim pošlu cizí články a nebo vlastní napsané materiály. Samozřejmě dávám přednost vlastním textům, protože dokážu téma popsat tak, jak potřebuji.

Nedělám totiž výzkumy. Navrhuji heuristicky. Design tvořím na základě jednoduchosti, empatie, selského rozumu a na základě předchozích zkušeností s použitím návrhových vzorů a UX a psychologických principů. A právě tyto principy si sepisuji. V plánu mám zpracovat něco přes 100 principů.

A napadlo mě skvělá věc. Proč nevyužít čas a nezabít 2 mouchy jednou ranou? A proto mám v plánu čerstvě psaný materiál přidávat vždy k danému tématu v rozboru jako bonus zdarma.

Abych to shrnul, souběžně budu při tvorbě rozborů psát 2 materiály:

  1. Materiál o tom, jak navrhnout landing page
  2. Materiál o UX a psychologických principech.

Obě témata spolu souvisí. Texty píšu do Notion a tvořím si vlastní knowledge base. Přímý odkaz na dané téma pak ukryju do rozborů, který získají pouze odběratelé. Cílem je motivovat lidi, aby nerušili odběr, a navodit pocit, že o něco přijdou. Manipulace? Tak trochu. 😈 Ale hodnotná a dobře zamýšlená.

Klientské práce

Nejvíce mě baví návrh webových aplikací na míru. Jde o systémovou práci, kdy každý pixel musí být perfektní. Aktuálně pracuji na jednom redakčním systému.

Co plánuji?

  • Spuštění Landing page odshora až dolů je za rohem, a proto musím navrhnout/upravit prodejní stránku a vytvořit ji na Webflow.
  • Pracovat budu na návrhu webové administrace pro redakční systém.
  • Čeká mě redesign vlastního webu. Je tvořen časem a tak trochu „punkově“. Musím zvalidovat informace a přepsat texty, aby lidé věděli, čemu se aktuálně věnuji a s čím jim mohu pomoct.
  • Připravím další materiál výukových textů pro odběratele rozborů webů.
  • Otestuji a rozšířím automatizační proces pro službu s rozbory webů.

Co mě zaujalo?

  • Co jsou design tokens? V poslední době omílané téma. Jednoduše jde o proměnné, do kterých ukládáte např. barvy a další hodnoty. Pro ty, kteří tápají, jsem narazil na tento článek pro začátečníky. Není perfektní, ale může vám doplnit část znalostní skládačky. Mimo jiné jsem zahlédnul u jednoho tvůrců Figmy zmínku o tom, že funkcionalita design tokenů je zrovna ve vývoji. Třeba se brzy dočkáme možnosti pracovat s design tokeny nativně přímo ve Figma bez nutnosti používat plugin.
  • Webflow chystá vlastní automatizace a spustil beta verzi. Funkce se jmenuje Logic. Velký palec nahoru. Odpadne nutnost používat služby třetí strany, jako je třeba Zapier.
  • No a samozřejmě věc, která kolovala internetem. Určitě jste slyšeli, že Adobe koupilo nástroj Figma. Osobně mě zpráva ze židle nezvedá. Lidé se bojí, že vydřený designový produkt Adobe potopí. Ale doufejme, že ne. Tak černě bych to neviděl. Údajně se celá Figma budu vyvíjet samostatně mimo klasické předplatné Adobe. Pro Figmu to znamená větší rozpočet, více hlav a snad i rychlejší a kvalitnější vývoj. Nechme se překvapit.