#47: Lídři, pozorovatelé, ignoranti… 3 kategorie lidí v AI oboru. Kam patříte?
Poslední týdny jsem se kromě pracovních zakázek (design, Webflow) věnoval i projektu AI Boom. Začal jsem díky tomu pronikat do AI světa, kterému jsem se cíleně vyhýbal…
AI vs. já
Téma umělé inteligence mě dohání víc a víc. Nejsem žádný příznivce AI, ale… vzhledem k tomu, že nechci zůstat stát na místě a objevovat nové možnosti podnikání, rozhodnul jsem se pro změnu a poupravil mindset… Přijmul jsem, že je potřeba držet krok s dobou a „přistoupit na dohodu“ s AI.
V AI oboru existují 3 kategorie lidí…
- Lídři - to jsou ti největší nadšenci, kteří prošlapávají cestu, experimentují s nástroji a porovnávají je. Jsou v předních liniích a mají největší náskok.
- Pozorovatelé / vyčkávající - to jsou lidi, které AI téma zajímá, ale nemají dostatek času prokousávat se novými možnostmi. Raději počkají, až cestu prošlapou ostatní, technologie si „sednou“ a pak se danou cestou vydají také. Jsou sice ve druhé linii, ale i tak získají před zbytkem náskok.
- Ignoranti - to jsou ti, kteří jsou zapřisáhlí odpůrci AI. Celé téma obchází a vyhýbají se mu. Jako já. Nevěří v tyto technologii a uctívají staré dobré řemeslo.
No a já se rozhodl přejít ze 3 na 2. Ano, bohatě mi stačí být ve druhé linii. Jako nepřítel AI jsem si řekl, že nejlepší obrana bude útok. A tak jsem změnil mindset. Začínám otevírat videokurzy a číst knihy, které někdo přede mnou napsal (vyšlapal cestu).
Zatím jsem na začátku. Na úrovní práce s ChatGPT a jsem zvědavý, jaké další možnosti, jak AI využít ve svém workflow, najdu.
Jak jsem umělou inteligenci zatím využil?
Vytvořil jsem a spustil nový český pracovní portál pro AI experty — AI Boom. Na portálu mohou firmy najít talenty a experti naopak nové výzvy…
Proč? Abych se nenásilně přiblížil k tématu AI. Zároveň jsem viděl na trhu pro takový pracovní portál prostor. Firmy budou v blízké budoucnosti hledat AI experty víc a víc.

Web sice nevygenerovala umělá inteligence, protože na design a vývoj stále AI nedosáhne, ale pomohla mi s procesem. Cílem bylo co nejrychleji vykopnout MVP.
Společně jsme s „panem Chatem“ udělali průzkum trhu, věnovali se brandingu, nastavili komunikaci, probrali možné obchodní modely a voilá, za 2 týdny bylo spuštěno. Vše jsem „nasekal“ opravdu rychle. Teď už jen stačí testovat zájem trhu a tvořit obsah.
Diskuzní skupina
Pokud vás zajímá téma používání AI v byznysu a podnikání, vytvořil jsem na toto téma Facebook skupinu. Odkaz najdete v patičce webu AI Boom - pracovním portálu zaměřeném na umělou inteligenci. Budu rád, když se přidáte a pomůžete rozjet diskuzi.
Co jsem ještě dělal?
Věnoval jsem se inzerci 3 pracovních příležitostí
- Společnost Trau hledá medior/senior designéra.
- Místo také čeká na seniorního designéra nebo designérku ve společnosti Proof & Reason.
- No a pokud vás zajímá pozice z jiného soudku, tak Simply Digital hledá AI Content Creatora - tvůrce AI obsahu.
Napsal jsem seznam kurzů a školení AI
- Dělal jsem menší průzkum na LinkedIn a zeptal se lidí, jaké kurzy by mi aktuálně doporučili pro učení a zavedení umělé inteligence do praxe. Vyšel z toho článek Jak se naučit AI v roce 2025? Seznam kurzů a školení umělé inteligence nejen pro firmy.
Co plánuji?
- Rozjet menší, ale kvalitní komunitu okolo tématu použití AI ve firmách a podnikání (facebook skupina viz výše).
- Do zásoby si musím vybrat pár knih o AI (navnímat technologické pozadí) a nějaké video kurzy, kde se naučím nástroje využít naplno v praxi. Pro mě to bude hlavně propojení AI, UX, grafiky, marketingu,…
- Minule jsem zmiňoval, že mám v zásobníku projekt zaměřený na agregaci běžeckých závodů. To jsem odložil před AI Boom. Ale nyní přichází na řadu. Zatím to bude v podobě MVP (pouze nasdílená tabulka). Žádná tvorba webu v začátku. Naučil jsem se nápady rychle „střílet“ a vykopávat, abych netratil čas nefungujícím projektem.