Týdenní žurnál

#4: Webflow weby a nová lekce o animacích na webu. Kdy bude?

Období
14.–19. 8. 2022
Lukáš Augusta - UI/UX designer a Webflow Developer

Moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Tvořím Designui.cz a spouštím službu Landing page odshora až dolů™.

Tento týden byl hodně klientsky orientovaný. Upravuji návrhy starších projektů a pracuji na 3 aktuálních. Měl jsem online schůzku ohledně nového designu pro CMS, který by se měl zpracovávat v září. Kontroloval jsem a vyexportoval reporty odpracovaných hodin a vystavil pár faktur. Uklidil jsem si soubory v počítači a věnoval se seberozvoji.

Klasicky jsem opečovával Designui. Upravil jsem na webu patičku a jednu prémiovou lekci jsem přesunul na Gumroad, abych se zbavil již nepoužívaného předplatného na Memberspace, které jsem využíval pro členské sekce.

S prací na vlastních projektech jsem bohužel moc nepohnul a musel jsem upřednostnit práci, která vyžadovala větší pozornost. Září se blíží a lidé se plní síly vrací z dovolených. Chápu. 🔥

Klientské weby na Webflow

Věnoval jsem se převážně tvorbě klientských webů na Webflow. Ladil jsem svoje vývojářské procesy. Za celou dobu, co se Webflow věnuji, jsem vyzkoušel několik přístupů psaní tříd. Mým cílem je psát minimum tříd, používat co nejvíce znovupoužitelných komponent a stylů, a díky tomu postupovat při vývoji velmi rychle s precizním výstupem.

Jak přistupuji ke tvorbě? Osvědčilo se mi vyvíjet web v kombinaci vlastního systému s přístupem Client-first. Inspiroval jsem se jím, ale s mnoha věcmi nesouzním a ohýbám si je k vlastním potřebám.

Při vývoji webu Kybertest jsem měl potíže s nahráním vlastního fontu. Řezy se správně nezobrazovaly. Moje chyba to ale nebyla. Něco se pokazilo na straně Webflow. Oslovil jsem podporu a byl jsem mile překvapen. Zareagovali rychle, navedli mě a paní mi dokonce natočila Loom video, kde všechno vysvětlila. Tomu říkám „customer care“ na jedničku.

Co se ještě podařilo a událo?

  • Upravil jsem patičku webu Designui, aby odpovídala nové struktuře nového hlavního menu. Přidal jsem o sloupec navíc a přepsal nadpisy.
  • Od Ondřeje Ševčíka jsem dostal tip, jak zlepšit objevitelnost webového obsahu v RSS feedu. Přidal jsem na své weby kus kódu, který to napraví. Udělal jsem to jak na Designui u lekcíblogu, tak tady na svém webu u týdenního žurnálu.
  • V rámci vývoje nového webu Pinya HR jsem realizoval cookies lištu. Použil jsem klasicky připravené řešení na Webflow od Finsweet. Výhoda? Stačí vzít, obarvit, přepsat napojit na Google Tag Manager a funkční řešení, který nepropustí bez souhlasu jedinou cookies je na světě.
  • Začínám psát novou lekci na Designui o animacích na webu. Proč není dobré je používat? Je třeba udělat malou osvětu, abychom webové prostředí udělali o něco příjemnější. Odhadem ji dopíšu další týden. Budu muset najít vhodné ukázky, což podle mě zabere více času než samotné napsání textu. Je to otrava. Chystání ukázek mě nebaví.
  • Napsal mi Zdeněk Podaný, který našel na webu Designui důležitou textovou chybu, která tam je od prvopočátku. Za odměnu dostal zdarma prémiovou lekci. Za jakýkoliv feedback jsem každému vděčný.
  • Na stůl mi přistála nová objednávka inzerce a propagace pracovní příležitosti na Designui. Zatím čekám na odezvu.
  • Měl jsem mentoring s Ondřejem Krobotem. Už po několikáté. Líbí se mi, že přestože je zkušený, tak se neváhá ozvat, když bojuje s nějakým problémem ve firmě při návrhu UI. Tentokrát jsme řešili tvorbu barevné palety a nastavení systému barev.

Co plánuji?

  • Další týden bych se chtěl věnovat doladění procesů a automatizace pro ostré spuštění rozborů landing page. Vyjde-li čas, začnu zpracovávat první rozbor.
  • Budu psát textace pro nový web Pinya HR souběžně s doděláváním dalších stran.

Co zrovna čtu?

Decoded – četl jsem o tom, jak vnímáme vzhled produktů. Je zajímavé, jak věci podvědomě vnímáme a jak se při nakupování necháme automaticky ovlivnit, aniž bychom chtěli. Je mnoho aspektů, které můžete u designu produktu zohlednit, abyste ovlivnili zákazníka. Přístupy jdou samozřejmě aplikovat i na weby, a tak jsem přemýšlel, které z nich by šly využít pro zlepšení Designui.

Company of One – kniha, které přitakávám každým slovem. Poukazuje na podnikání, které nemá ambice raketově růst, ale raději se soustředí na zkvalitnění služeb pro stávající zákazníky. Což ve výsledku dlouhodobě přináší více peněz.