#38: Airtable pro správu obsahu a automatizaci e-mail marketingu a sociálních sítí

Období
31. 7. – 6. 8. 2023
Lukáš Augusta - UI/UX designér

Tady Lukáš—UI/UX designér. Tvořím Designui. Tohle je moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Poslední týden jsem věnoval pozornost pomalým přípravám pro tvorbu obsahu na Designui.cz. Sbíral jsem témata na články, přidal pár nabídek práce jak pro designéry tak vývojáře, ale především jsem řešil, jak budu doručovat nový obsah mým odběratelům.

Na Designui přibývají pracovní nabídky.

Můj přístup k e-mail marketingu

Nesnáším email marketing. Nechci věnovat čas psaní a tvorby šablonovitých zpráv. Sám takové e-maily mažu a ignoruji. Jediné, co chci, je mít databází kontaktů, kterým dám přes e-mail vědět, že vyšel nový článek na nebo se objevila zajímavá pracovní příležitost.

E-maily píšu krátké. Jeden odstavec. Formou: „Hele, na webu je něco nového, pokud to chceš vidět, tady je odkaz.“ A to je vše. Nechci nikomu nic tlačit. Volím decentní textovou formu a snažím se nevyvolat bannerovou slepotu. A myslím, že to funguje. Lidé se z odběru obsahu neodhlašují. Ví, co čekat a ví, že je nespamuji. Míra otevření e-mailů (open-rate) je běžně 60–80 %.

Výběr platformy pro posílání e-mailů

Experimentoval jsem s mnoha platformami. Ale vždy jsem se nakonec vrátil k Mailchimp. Je to prostě funkční, rozšířené a časem ověřené řešení. Dá se napojit na cokoliv a přestože tvorba šablon pro e-maily není nejpohodlnější, tak funguje.

Ultra-jednotný systém pro rozesílání obsahu

Snažím se vytvořit něco cool. Tvořit pokaždé novou kampaň v Mailchimp je otrava. Chci to automatizovat. Hodně jsem experimentoval a vymyslel jsem to:

Airtable vs. Mailchimp + sociální sítě

  1. Vytvořil jsem si v Mailchimp šablonu a vyexportoval HTML kód.
  2. Spustil jsem Airtable, kde jsem si vytvořil tabulku pro obsah, který chci sdílet e-mailem nebo na sociálních sítích.
  3. Pomocí Zapier/Make jsem vytvořtil automatizaci, která mi vytvoří v Mailchimp kampaň a do HTML šablony vloží připravený obsah. To je obrovské ulehčení.
V Airtable všechno řídím a spouštím akce. Jedním klikem obsah rozešlu tam, kam potřebuji.

Výhoda? Ten stejný obsah na klik tlačítka nasdílím na všechny potřebné sociální sítě. Jediné, co musím udělat, je napsat příspěvek a veškeré sdílení do světa se provede samo. Budu používat, když vyjde na Designui.cz nová lekce, článek nebo se objeví nová pracovní příležitosti.

Obsah se automaticky naplnil z Airtable tabulky.

Segmentace obsahu

Nově chci i třídit odběratele. Dříve bylo totiž Designui jen pro designéry. Mířím i na vývojáře a nechci obě skupiny obtěžovat nevhodným obsahem.

No a to je vše, co aktuálně řeším a čemu se budu věnovat i další týden. Jsem zvědavý, jestli se povede vše donastavit tak, jak si přeji.