#28: Design nového webu–téměř hotov! Jak bude vypadat?

Období
20.–26. 2. 2023
Lukáš Augusta - UI/UX designér

Tady Lukáš—UI/UX designér. Tvořím Designui. Tohle je moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Celý týden jsem se plně soustředil na návrh svého nového webu, který by měl být zase o kus „dospělejší“. Co všechno jsem řešil a jak bude vypadat grafika webu?

Hlavní prodejní stránka

Primárním cílem pro mě bylo navrhnout takovou stránku, která cizího návštěvníka zaujme a sdělí v minimální formě všechny potřebné informace o mých službách. Dal jsem si záležet, aby se zákazník dozvěděl:

  • Kdo jsem, co dělám a jaké jsou moje role.
  • Jak vypadají moje grafické výstupy. Chci, aby potenciální zájemce mých služeb co nejdříve uviděl průřez mojí tvorbou. Protože to je to hlavní, co lidi zajímá.
  • Jaké služby nabízím.
  • Jak dlouho se profesi věnuji a na jakých projektech jsem se podílel.
  • Pro mého cílového zákazníka vypíchnu možné problémy, které řeší, a představím mu, kde může být, když se mnou začne spolupracovat.
  • Pro mě důležitá věc – představit 3 hlavní vedlejší projekty, na kterých pracuji mimo zakázkovou práci. U rozborů webů chci lidem poskytnout i ukázku. To má 2 účely. Zaprvé chci, aby lidé poznali, jak přemýšlím nad návrhy webů, čímž si třeba zvýším důvěryhodnost. Zadruhé to poslouží jako „propagace“ na samotnou službu.
  • Hodnocení zákazníků.
  • Výhody, které zákazník při spolupráci se mnou získá.
  • Cena za služby – důležitá věc. Mám zpětnou vazbu, že transparentní nabídka cenotvorby působí dobře. Lidé jsou rádi, když znají náklady dopředu. Nabídnout chci nově 2 formy nacenění. Hodnotově i hodinově. Aby si každý mohl zvolit cestu, která mu vyhovuje.
  • Chci vypíchnout časté dotazy, které vyvrátí obavy z uzavření spolupráce.
  • Ukážu lidem více na oči, že píšu tento týdenní žurnál. Už vím, že ho budu psát dlouhodobě. Chytlo se to.
  • Zjednoduším výzvu k akci a uživatele povedu nově na kontaktní stranu, kde mu nabídnu co nejvíce cest, jak mě oslovit.

Prošel jsem desítky portfolií a vybral si prvky, které na mě osobně fungovaly. Stránka možná nebude z pohledu obsahu ideální. Ale rozhodně obsahuje takové informace, se kterými jsem ztotožněn a chci prezentovat.

Vizuál webu

Celý web by měl navázat na ten současný. Díky zvolené typografii a barvám by se uživatel neměl ocitnout na „cizím“ webu. Zvolil jsem pouze jiné velikosti, typografickou stupnici, řezy apod.

Porovnání nového a starého webu.

Na webu vizuálně přiznávám mřížku, abych více podpořil to, co běžně dělám, a zároveň abych jednoduše vizuálně spojoval prvky mezi sebou. Win-win.

Jak je web oddálený, tak nejde mřížka vidět. Ale je tam.

Hodně jsem si hrál s bannery, které slouží jako „výsek“ z mojí tvorby. Nevím, jak dlouho to zabere ostatním. Ale já se rozhodně při návrhu bannerů zapotil. V průřezu portfoliem jsem chtěl ukázat nějaký web, aplikaci, detaily, systém při práci v podobě kót a pár „dekorativních“ prvků.

Při průchodu reálným webem budou bannery vypadat lépe a budou větší na prohlédnutí. Možná je oživím i nějakou animací.

V rámci celého webu jsem pracoval s hromadou detailů. Práce se stíny na černém webu je piplačka. Na první pohled nejdou stíny vidět. Výsledek stojí za to. Web vypadá skvěle a kontrastně.

Co mě čeká?

Hlavní práci mám za sebou. Bohužel jsem nestihnul navrhnout celý web. To už bude ale brnkačka. Musím navrhnout ceník, kontaktní stranu a především detailní stránku pro týdenní žurnál.

U stránky s týdenním žurnálem si budu dávat záležet, aby se text dobře četl. Uvidíme, jestli to bude fungovat na černém pozadí. Chci si totiž práci zjednodušit a držet se pouze tmavého webu a nemít „inverzní“ barvy.

Samozřejmě, že delší text na bílém pozadí se lépe čte. Vydám se ale tmavou variantou a upravím typografii a barvy na míru tak, aby člověk dokázal zkonzumovat obsah pohodlně i na černém pozadí. V nejhorším případě stránku přepracuji do světlé verze.

Doufám, že práce nepotrvají příliš dlouho. Čeká mě ještě samotný vývoj na Webflow a potom šup s webem do světa.