#22: Nový rok, nemoc a pracovní divočina

Období
1.–15. 1. 2023
Lukáš Augusta - UI/UX designér

Tady Lukáš—UI/UX designér. Tvořím Designui. Tohle je moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Nový rok začal drsně. O vánočních svátcích mě po dlouhé době vyřadila z pracovního provozu všude přítomná chřipka (nejspíš). Konečně jsem plně připravený vrátit se „do boje“.

Akční leden

Tak jak to bývá, věci se hromadí, když se vám to nejmíň hodí. Je téměř pravidlem, že měsíc leden bývá z pracovního hlediska jeden z těch slabších. Všichni se vzpamatovávají a dávají své firmy na nový rok do kupy. Přechod do nového roku v horečkách jsem vnímal tak, že budu mít prostor na vyléčení. Věděl jsem, že stejně následuje klidnější období. A ono vůbec…

V lednu mi na stůl přistálo rekordní množství poptávek, na které jsem neměl sílu ani odpovídat. Hned jak jsem srazil teploty, vrhnul jsem se na jednání. Podařilo se mi domluvit několik spoluprací, a to různých typů. Od designu, přes konzultace až po copywriting. Vypadá to na nabité období plné zajímavých prací.

Designui resty

Před koncem roku jsem měl v plánu dokončit novou sekci na Designui. Takový marketplace pro jednorázové zakázky pro designéry webů a aplikací. Základní verzi mám navrženou a rozpracovanou ve Webflow. Rád bych tento úkol během ledna dokončil.

Rozbory webů

Dal jsem si závazek, že každý 1. a 15. den v měsíci pošlu odběratelům rozbor prodejní stránky webu. Zatím držím. Takže nehledě na nemoc jsem dokončil rozbor webu Snuggs. V horečce nebylo příjemné ho tvořit, ale zvládnul jsem to.

V tomto rozboru jsem třeba řešil kontrast bloků s benefity produktu. Výňatek z rozboru jsem zveřejnil na LinkedIn, což přineslo i nové odběratele. Musím se více soustředit na propagaci. Spoustu lidí o rozborech neví.

V době psaní tohoto pracovního záznamu jsem poslal do světa ještě jeden rozbor webu. A tím je rozbor hlavní stránky webu Todoist. A jaké weby jsem už stihnul v rámci projektu rozebrat? Zrcadlím je na web Designui a dělám z nich jakýsi showroom pěkných a inspirativních webů.

Učení nových věcí a zvýšení efektivity v roce 2023

Storytelling

Do nového roku si přibírám obor storytellingu, který perfektně doplňuje copywriting a pomůže mi lépe předat myšlenky nebo prodávat. Začínám knihou Storyworthy od Matthew Dicks. Samotného mě zajímá, co mi obor přinese.

Tvorba UI kitů do Figma a Webflow

Rozhodnul jsem se zaměřit na efektivitu práce. Mnoho postupů v UI designu nebo i při tvorbě webů na Webflow se dá zefektivnit přípravou znovupoužitelných komponent. To je můj cíl. Vytvořit si osobní UI kity, které budou snadné na údržbu a bude se s nimi snadno pracovat. Schopnost dodat design uživatelského rozhraní nebo vytvořit web na Webflow v rekordním čase, to je oč tu běží.