Týdenní žurnál

#20: Shrnutí projektu Designui a co nového chystám?

Období
5.–11. 12. 2022
Lukáš Augusta - UI/UX designer a Webflow Developer

Moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Tvořím Designui.cz a spouštím službu Landing page odshora až dolů™.

Poslední týden jsem se hodně při návrhu nové hlavní strany webu Designui zamýšlel nad celým projektem. Dnes vám shrnu, co jsem dělal a jaké mám plány.

Designui vzniklo pro designéry

Projekt Designui [dizajnuj] vzniknul v době, kdy jsem byl pohlcen UI designem. Hodně jsem se vzdělával a dostal jsem se ke zdrojům, které ve mně zanechaly spoustu myšlenek. A o ty jsem se chtěl začít dělit s dalšími designéry. Odstartoval tak koncept lekcí především pro UI designéry. Od roku 2019 projekt stále tlačím vpřed.

Designui v roce 2019
Designui v roce 2020

Dodnes vidím u českých webů a aplikací obrovské mezery. Ať už z pohledu vizuálního tak i struktury obsahu. Stále vidím smysl v tom snažit se úroveň designérů posunout o něco výš. I kdyby si každý jeden člověk odnesl z webu pouze 1 myšlenku, díky které se zlepší, budu spokojený.

V lekcích nechci poukazovat na vizuální trendy. Cílem je předat něco, co je nadčasové, hodně konkrétnídobře vysvětlené. O tom to celé je. Začalo to UI designem. Ale jako důležitou součást návrhu webů a aplikací vidím třeba i copywriting, marketing nebo psychologii. Postupně vzniknou na Designui nové vzdělávací sekce.

Lekce na Designui mají být pro každého zdarma. Ale nad monetizací přemýšlím, protože chci vykrýt provozní náklady. Jednou z možností je podpořit mě zakoupením prémiové lekce (zatím je publikovaná jen jedna). Cílem je předat to největší know-how, jak tvořit design sebevědomě, aby vypadal fakt dobře. Druhou možností je odebírat rozbory webů, kde analyzuji prodejní stránky dobře navržených webů. Není to jen pro designéry. Je to pro každého, kdo se chce svépomoci zlepšovat web, aby více prodával. A poslední možností je přenést monetizaci na společnosti, které hledají designéry do svých týmů.

Nabídky práce, jednorázové zakázky a přímé oslovování designérů

Vše začalo inzerováním pracovních příležitostí. Tento koncept je zaběhnutý, ověřený a funguje. Zatím netlačím nijak na propagaci služby, ale rozhodně má potenciál. Kromě nabídek práce jsem nedávno vykopnul i MVP se seznamem designérů, kterému postupem času budu věnovat více pozornosti. Společnosti i jednotlivci mají možnost sami najít si a vybrat designéra pro spolupráci na jejich projektu.

A poslední část skládačky je připravovaná zbrusu nová sekce. Tou je pracovní nástěnka s nárazovými pracemi. Kdo zná Webtrh, tak půjde o něco podobného. Lidé často shánějí někoho na jednorázovou výpomoc s návrhem jejich webu nebo aplikace. A o tom to přesně bude. Na nástěnku zadavatelé zveřejní stručný popis, s čím potřebují pomoc a designéři se jim sami ozvou.

Tak si to shrňme. Designui vzdělává designéry a propojuje je pracovně s firmami, a to 3 způsoby:

  • Pro hledání designérů na stále pracovní pozice využijí běžnou inzerci, jakou znají z ostatních pracovních portálů.
  • Pro přímé oslovování designérů pro jejich projekty využijí seznam s profesionály.
  • Pokud mají rychlou a nárazovou potřebu sehnat designéra pro dokončení projektu, využijí pracovní nástěnku (brzy), kde zveřejní svoje požadavky a designéři je pak sami kontaktují.

P.S. Pokud chcete být informovaní, kdy se pracovní nástěnka spustí, abyste mohli sledovat nové zakázky nebo začít naopak poptávat designéry, přihlaste se k odběru newsletteru.

Úpravy webu Designui

Aktuálně absolvuji kurz týkající se návrhu webů a appek, který mi ještě více otevírá oči a drží mě na správné cestě při návrhu každého digitálních produktů. Díky tomu jsem kompletně přeměnil koncept informací, které chci na webu mít. Dokončil jsem nový návrh hlavní strany. Udělal jsem ji maximálně jednoduchou. Cílem je, abych definoval cestu uživatele. Snažím se ukázat co nejmíň voleb, abych uživatele nezahltil. Smazal jsem například i hlavní navigaci a snažím se ho stránkou provést více vizuálně a vypíchnout hlavní sekce webu. Velkou výzvou bylo i to, že cílovky jsou dvě. Designéři a společnosti, které s nimi navazují vztahy.

Při návrhu nebo redesignu stránek webu budu upravovat i technologickou stránku. Web je postavený na Webflow. Začnu používat nové stylové třídy a postupně budu celý web refaktorovat a sjednocovat strukturu kódu.

Webflow a aktualizovaný systém Client-First

Kdo tvoří weby ve Webflow, pravděpodobně zná systém Client-First. Je to systém pro organizaci projektů. Je to standardizovaný seznam postupů a strategií, jak tvořit web. Cílem je postavit web udržitelný pro klienty a urychlit vývoj. Zrovna vyšla aktualizovaná dokumentace.

Sám tento systém částečně využívám. Pouze se inspiruji například pojmenováváním tříd a dalšími postupy. Ne se vším plně souhlasím, ale je to určitě pro tvůrce skvělé vodítko. Pokud tvoříte weby na Webflow a systém neznáte, rozhodně doporučuji si celou dokumentaci pročíst.

Co plánuji?

Rád bych dokončil a uzavřel pár klientských prací. Čeká mě dokončit další rozbor webu, který vyjde 15. prosince. Pracovat budu nadále na vývoji nové hlavní strany Designui, protože jsem se zdržel s promýšlením obsahu a realizací stránky. Přiznám se, trvá mi to a moc mi to nejde. Snad to brzy zlomím a posunu projekt zase o kus dál.