Týdenní žurnál

#13: První přemýšlení nad propagací rozborů webů

Období
16.–21. 10. 2022
Lukáš Augusta - UI/UX designer a Webflow Developer

Moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Tvořím Designui.cz a spouštím službu Landing page odshora až dolů™.

Poslední týden byl hodně o rešeršování a promýšlení strategií, jak dostat rozbory webů v rámci Landing page odshora až dolů™ k novým lidem. Upravil jsem svůj web a napsal několik příspěvků na sociální sítě.

Propagace Landing page odshora až dolů™

Rozhodnul jsem se, že pomalu začnu propagovat službu s rozbory webů. Mám za sebou 2 rozbory a zjistil potřebnou zpětnou vazbu. K odběru se v tuto chvíli přihlásilo přes 53 lidí, což je za mě velký úspěch. V hlavě mi přes týden běhalo mnoho myšlenek a způsobů jak službu dostat k více lidem.

Příspěvek na LinkedIn

První strategii, kterou jsem si vyzkoušel, je zapálit LinkedIn algoritmus. Cílem je dostat příspěvek mezi co nejvíce lidí, zaujmout je a přimět udělat akci. Jak jsem na to šel?

Abych zaujmul vizuálem příspěvku lidi, zpracoval jsem ve Figma prezentaci, která obsahovala mikro rozbor webu. Protože lidé mají rádi konkrétní a přínosné materiály, věděl jsem, že to bude jednoduše fungovat. Slajdy jsem vyexportoval do PDFka a přiložil k příspěvku.

Když jsem vizuální prezentací lidi zaujmul, tak jsem v textové části popsal svůj příběh. Jaký jsem měl problém před pár lety? Jak jsem ho vyřešil a jak dokážu pomoct ostatním?

V momentě, kdy s tím lidé rezonovali, vyzval jsem je k akci. Nabídnul jsem jim zdarma rozbor webu ze služby Landing page odshora až dolů™. Jedinou podmínkou bylo napsat si o něj do komentářů. A to je přesně to, kdy se příspěvek dostává do popředí. Jakmile lidé projevili zájem, poslal jsem jim osobní vzkaz přímo do zprávy a přiložil rozbor.

Výsledek? 2163 zobrazení příspěvku. Což je oproti běžným příspěvkům na mém profilu opravdu hodně. Získal jsem díky tomu 3–4 nové odběratele. Takže za mě úspěch a rozhodně dobře využitý čas.

Příspěvek na Medium.com a sdílení na sociální sítě

Na Medium.com píšu spíše příležitostně. A většinou tam publikuji obsah, který se nehodí na žádný z mých webů. Podle statistik tam ale lidé články čtou a tak mi přišel fajn nápad napsat něco o rozborech. Ale čas ani chuť nebyla a nechtěl jsem psát text na podobné téma. Tak jsem použil přepis příspěvku z LinkedIn s malými úpravami.

Teď už jen článek poslat do světa. V tomto týdnu ale i následujícím budu průběžně článek sdílet na sociální sítě.

Mám nový osobní web?

Na můj osobní web chodí dost lidí a je škoda, že tam o Landing page odshora až dolů™ není ani zmínka. Proto jsem se rozhodnul vytvořit nový web a souběžně s tím aktualizovat, čemu se věnuji a třeba doplnit portfolio.

Návrhu jsem se věnoval 2 dny… Ale každý mi dá za pravdu, že navrhnout svůj web je to nejtěžší, co může být. Neustále něco měníte a chcete perfektní výsledek. Po třetím dni jsem se do návrhu tak zamotal, že jsem to vzdal. Šel jsem na stávající web a jen doplnil a upravil starý obsah. Na nový web si budu muset vyhradit více sil a prostoru.

Provedl jsem změny textací a doplnil seznam nabízených služeb. Nejsem s tím vůbec spokojený. Ale v tuto chvíli je to za mě nejlepší možné řešení.

Co se ještě podařilo a událo?

  • Dočetl jsem knihu a rozečetl novou.
  • Věnoval jsem se zpětné vazbě webu pro zákazníka.
  • Dělal několik úprav na dalších zákaznických webech.

Co plánuji?

Co mě zaujalo?

  • Znáte Whalesync? Je to služba, která propojí Airtable nebo NotionWebflow CMS záznamy. Zveřejnili zdarma šablony, které můžete použít pro své projekty (např. job board, CRM, apod.)