Týdenní žurnál

#12: Druhý rozbor webu a první úspěchy

Období
10.–15. 10. 2022
Lukáš Augusta - UI/UX designer a Webflow Developer

Moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Tvořím Designui.cz a spouštím službu Landing page odshora až dolů™.

Poslední týden jsem byl lehce v napětí. Měnil jsem kompletně formu obsahu rozborů prodejních stránek zahraničních webů v rámci služby Landing page odshora až dolů™. Byl jsem zvědavý na ohlasy.

Před 14 dni jsem službu spustil a vyšel první rozbor. Uběhnul čas, získal jsem od odběratelů spoustu zpětné vazby, kterou jsem, dá se říct, všechnu zakomponoval do druhého rozboru. A osobně si myslím, že je to krok vpřed.

Druhý rozbor jsem odeslal do světa. Odesílal jsem v pátek, takže věřím, že spoustu lidí si nechá čtení rozboru až do nového týdne. Ale ze zpětné vazby, kterou jsem zatím dostal, hádám, že si rozbor vedl dobře.

Co všechno jsem změnil na formě rozborů Landing page odshora až dolů™?

  • Formu obsahu jsem změnil na více „příběhovou“ . Použil jsem komiksovou formu, kde vás moje kreslené „já“ provází rozborem prodejní stránky webu.
  • Informace jsem více rozsekal a dávkuji je po menších částech, abyste je lépe zpracovali.
  • Více si dávám pozor na to, aby bylo jasné, že je komentář k danému prvku webu pochopitelný a uchopitelný.
  • Kladu důraz na to, abych jasně ukázal, co je správně, co není a hlavně proč.
  • Když je něco špatně, přidal jsem i ukázky, jak to udělat lépe. To je hodně důležité.
  • Na závěr rozboru jsem přidal i shrnutí klíčových informací z rozborů.

Co lidé na rozbory říkají?

Překvapuje mě, že mi lidé často píšou větu: „Neměl jsem velká očekávání, ale…“. Jde z toho cítit určitá skepse ke službám a produktům obecně. A jsem rád, že nespadám do škatulky „zklamání“.

  • „Rozbory chválím po všech stránkách. Mají velmi příjemnou formu a hodnotný obsah. Líbí se mi i výběr hodnoceného webu. Zahraniční prodejní stránka s moderním designem. Děkuju a doporučuju nejen začínajícím webařům.“
  • „Neměl jsem očekávání, protože „moudrých rádců“ je v mém oboru tvorby webů fakt hodně. Ale Lukáš to pojal jinak. Na základě vizuálních ukázek, krátkých a jednoduchých vysvětleních ukazuje principy designu webů. Na jeho moudra nemusím dávat uvozovky, protože je to opravdu nápomocné. Pokud se tedy stejně jako já chcete víc dozvědět o teorii designu, rozhodně doporučuji stát se odběratelem.“
  • „Vůbec jsem nevěděl, co čekat, ale už po druhém rozboru aplikuju tipy na svůj web a mám z toho velkou radost :) doporučuju všem, co mají homepage a chtějí vědět "proč" tam co mají :)“
  • „Super tvorba! Nemal som veľke očakavánia ale samotná forma+obsah spracovania ma veľmi prekvapili, v dobrom. Je to zatial moje 1. rozbor, takže konštrúktívny feedback zatial moc nemám. Ale už teraz sa teším na ďalší rozbor. :)“

Jaké mám další plány s Landing page odshora až dolů™?

  • Počkám pár dní na další zpětné vazby k druhému rozboru. Během týdne začnu vybírat prodejní stránku webu pro 3. rozbor a začnu na něm pracovat. Formu mám, dá se říct, ustálenou, takže bych měl rozbor zpracovat rychleji.
  • Pracovat budu na marketingové strategii pro prodej rozborů. První cíl a milník je 100 odběratelů. Aktuálně jsem na téměř padesátce. Plánovat budu email marketing. Budu sbírat emailové adresy výměnou za starší rozbor. Zájemce se pak budu snažit přesvědčit automatizovanými emaily k nákupu. Zaměřím se na tvorbu příspěvků pro LinkedIn a možná zvážím i placenou FB reklamu. Uvidíme, co bude fungovat.

Co se ještě podařilo a událo?

  • Spustili jsme nový web Pinya HR, na které jsme poslední měsíce pracovali. Z něj mám velkou radost, protože spolupráce probíhala velmi hladce.
  • Přišla mi jedna poptávka na tvorbu webu na Webflow. Ještě nevím, o co jde, ale snad půjde o zajímavý projekt.
  • Vzdělával jsem se, abych dodával stále lepší obsah.

Co mě zaujalo?

  • Každý, kdo tvoří weby na Webflow, určitě zaznamenal vícedenní problém Webflow s načítáním rozhraní. Považuji to za docela velký průšvih. Obzvlášť když nutně musíte pro zákazníka spustit web. Byl to snad první takový výpadek za roky, co Webflow používám. Požár je ale zažehnán. Vyzdvihuji to, že se ve Webflow aktivně snažili problém řešit. Dobré je to, že pomalé načítání administrace nemělo vliv na chod webů. Věřím, že si Webflow bude dávat velký pozor, protože by tato událost mohla mít do jisté míry dopad na celou reputaci služby.