#29: Šup s novým webem do Webflow. Jak rozšiřuji své podnikání?

Období
27. 2. – 5. 3. 2023
Lukáš Augusta - UI/UX designér

Tady Lukáš—UI/UX designér. Tvořím Designui. Tohle je moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Poslední 3 týdny jsem se věnoval návrhu svého nového webu. Jsem s ním opravdu spokojený. Čeká mě vývoj na Webflow a vedle zakázkové práce chci zavést další produkty.

Nový web = lepší vyhlídky

Návrh nového webu mám za sebou. Následující týden mě čeká vývoj webu na Webflow. Co si od nového webu slibuji?

Cílem webu je přiblížit se více poptávajícím zákazníkům. UI design – návrh webů a aplikací. To je to, co mě z velké části živí a ještě nějakou dobu bude. Chci ukázat, že jsem schopen nabídnout kvalitní služby. Cílem je maximálně přesvědčit zákazníky, aby si mě vybrali jako dodavatele.

Moji zákazníci jsou nejčastěji startupové firmy, společnosti o střední velikosti, designové nebo softwarové společnosti nebo jednotlivci s vlastními projekty, kteří už vědí, co chtějí. Nemířím na příliš malé ryby ani na korporátní nebo státní společnosti.

Rozšiřuji nabídku služeb o další produkty

Zakázková práce je na prvním místě. Rád bych ale běžnou „řemeslnou“ práci rozšířil o další doplňkové služby. V dalším týdnu ještě promyslím, jak je prodat. Mělo by jít o tyto služby:

  1. Pro designéry – jednorázová cca 2hodinová konzultace/školení/lekce na téma „Používání mřížky v UI designu + nastavení vizuálního systému“. Pokud toto čtete a jste designér, dejte mi obratem vědět, zda by vás to zajímalo. Budu muset vymyslet osnovu, formu a materiály.
  2. Pro softwarové a designové společnosti a agentury chci nabízet službu na bázi měsíčního předplatného, která nabízí neomeznou konzultaci a zpětnou vazbu na hotové návrhy webů a aplikací. V praxi to znamená, že dám nezávislý feedback a doporučení na rozpracovanou práci jiných dodavatelů. „Na drátě“ budu každý den cca hodinu až dvě. Je pouze na zákazníkovi, kdy mě využije.
  3. Rozbory webů – to je služba, kterou jsem před pár měsíci spustil. 2x měsíčně rozebírám jednu prodejní stránku webu—nejčastěji hlavní stránku. Ukazuji, co je dobře zpracováno z pohledu designu, prodejní psychologie, copywritingumarketingu. Zatím mám dobré ohlasy a každý měsíc získávám 1–2 nové odběratele. Výhodu vidím v tom, že odběratelům pošlu nejen rozbor s rozklíčovanými taktikami, ale zároveň tip na kvalitně zpracovaný web, kterým se mohou dále inspirovat.

Mikro-rozbor

Na LinkedInTwitter jsem v týdnu zveřejnil příspěvek, který je jakýmsi mikro-rozborem webové prodejní stránky. Je to výtah z aktuálního rozboru webu, který jsem odběratelům poslal 1. března 2023. Příspěvek nejenže předává hodnotu, ale slouží zároveň jako propagace k odběru. Tento formát funguje a dostává se k hodně lidem. Přiznám se, sociální sítě dost flákám. Na tento typ příspěvků se v budoucnu zaměřím.

Další podnikatelské směry

Neustále se snažím dívat dopředu a sledovat příležitosti a hrozby. Jednu z hrozeb vidím sníženou potřebu tvořit design na míru. To protože vzniká spoustu designových systému, díky kterým si uživatelské rozhraní dokáže každý „splácat“ sám. Ale na takové lidi stejně nemířím. Neumí ocenit kvalitu a ani ji nerozpoznají a stačí jim kompromisní řešení. Důležité pro mě je, aby existoval dostatek high-end zákazníků.

Svoje služby rozšiřuji třeba i o psaní textů. Psaní je nesmrtelné. Texty jsou všude kolem nás. Je to základní komunikační prostředek. A přestože nás tu straší umělá inteligence a lidé si myslí, že nahradí copywritery, není tomu tak. Umělá inteligence dokáže nastřelit základ textů. Ale perfektní text nenapíše. Nezvládne tvořit texty jednoduše, rázně, s rytmem apod. Neumí vnímat emoce.

Psaní textů souběžně s návrhem UI beru jako dobrou kombinaci, co mohu nabídnout. Další výhodou je tvorba webu na Webflow. V no-code nástrojích vidím budoucnost. Weby jsou jeden z nej prodejních kanálů. Ještě nějakou dobu je budeme potřebovat. Plánuji nabízet stavění webů právě na no-code platformách, kterých je čím dál víc.

Dále tu jsou info produkty. Je škoda držet své myšlenky v hlavě. Rád je pošlu dál. Info produkty se mi však nedaří vydávat. Vždy znejistím formátem a řeknu si:

  • „To je moc dlouhé.“
  • „To lidi nebude bavit. “
  • „To je zbytečné o tom mluvit.“

Nikdy nakonec produkt nedokončím.

A tak si v hlavě dám osobní framework, jak takové materiály psát. Dělám rešerši, sleduji, co lidé čtou, v jaké formě a rozsahu. Info produkt určitě přijde, ale chce to čas.

Co plánuji?

Plány jsou velké. Aktuálně procházím formováním směru s novým webem se pouštím do další fáze podnikání. Ozvu se za týden, co se podařilo.