#14: Rozebíraní webu a úprava portfolia

Období
23.–30. 10. 2022
Lukáš Augusta - UI/UX designér

Tady Lukáš—UI/UX designér. Tvořím Designui. Tohle je moje pracovní backstage. Sdílím své pracovní zákulisí. Transparentně ukazuji, na čem pracuji, co plánuji, co se učím a co se mi daří.

Poslední zkrácený týden před dovolenou jsem se věnoval rozboru stránky webu a upravil jsem narychlo své portfolio.

Rozbor webu Userbrain

Na 99 % jsem dokončil již třetí rozbor webu pro službu Landing page odshora až dolů™. Pro rozbor jsem vybral hlavní stranu webu Userbrain.

Zakládám si na vylepšování služby. Čtenáři jsou na prvním místě. Vzhledem k tomu, že jsem nezískal žádnou konstruktivní zpětnou vazbu, koncept zůstává stejný – prezentace rozboru webu v osobitém komiksovém stylu, kdy na jednom slajdu prezentuji většinou jednu myšlenku, abych uživatele nezahltil. Rozbor odesílám dopoledne 1. 11. 2022.

Ukázka z třetího rozboru.

Aktuální stav aneb jak si vede Landing page odshora až dolů™

Obsah aktivně odebírá 51 odběratelů. Stále celý nápad ověřuji a zkoumám, zda má budoucnost.

Cenotvorba

Všichni první zájemci a aktivní odběratelé získali speciální cenu předplatného. Tady však trochu narážím. Pokud by byla padesátka platících zákazníků konečná, tvorba rozborů by se mi nevyplatila. Potřeboval bych získat buď dalších 50 zákazníků a nebo zrušit speciální cenu. Ale to mi přijde nefér, protože jsem tuto cenu odběratelům slíbil.

Placená propagace

Zkoušet budu poprvé placenou propagaci na Facebooku. Uvidím, jak si reklama povede a jaká bude návratnost investice. Pokud bych nebyl schopen získat alespoň 100 zákazníků, považoval bych tento projekt za neziskový a musel bych pozornost ubírat jiným směrem. Pevně doufám, že se to nestane a rozbory budou pokračovat, protože mi to přijde jako fajn koncept.

Co mě překvapilo?

Zjistil jsem zásadní problém. Lidé nemají čas rozbory číst. Nemají dobře zorganizovaný čas a dělá jim problém vyhradit si prostor pro vzdělávání. Jak tento problém řešit?

Četl jsem studii, že lidé nakupují online kurzy, ale nedokončují je. Znám to i ze své vlastní zkušenosti. Budu muset zapřemýšlet, jak proti tomu bojovat.

Upravil jsem si portfolio

Za celé roky řeším profesní prohřešek. Nevedu si portfolio hotových prací. Mám takový názor, že veškeré útržky prací není dobré ukazovat, protože jsou vytržené z kontextu.

Ale ukázalo se, že to zákazníci požadují. A já to chápu. Také bych chtěl vidět hotové realizace. A bez portfolia se vědomě ochuzuji o určitou část poptávek.

Rozhodl jsem si malé portfolio připravit. Ale trochu se s tím peru, protože nemám co sdílet. Jakto?

  • Některé práce podléhají podepsanému NDA. U těch je jasné, že je nemohu pustit ven.
  • U některých projektů jde o návrh interních firemních systémů. Ty také nejsou vhodné ke sdílení.
  • Některé práce jsou staré a nechci je prezentovat, protože se stále posouvám vpřed.
  • Některé práce podléhají znehodnocení ze strany zákazníka. Např. když špatně implementuje mnou dodaný design nebo když se sám pokouší o rozšiřování návrhu svépomoci.

Jednoduše je pro mě opravdu těžké projekty do portfolia vybrat. Vařil jsem z vody. Stydím se za to. Ale třeba to bude stačit. Vybral jsem pár snímků a snad je brzy obohatím o další.

Co se ještě podařilo a událo?

  • Vyčistil jsem e-mailovou schránku. Prošel jsem hromadu odložených newsletterů. Některé jsem pročetl, některé rovnou smazal, protože mi nenabízely nic zajímavého. Občas je dobré nechat je „uležet“. Snáž se pak mažou.
  • Konec týdne jsem věnoval dovolené. Nabíral jsem síly do dalšího týdne.

Co plánuji?

  • Chystám úpravu cenové politiky pro zakázkovou práci. Už mám v hlavě plán. Co zamýšlím, napíšu v dalších záznamech v týdenním žurnálu.

Co mě zaujalo?